Un club amb història

La data que podem agafar com a punt de partida de la fundació del club és el 30 de juny de 1922. Aquell dia, segons consta per escrit, Marcel·lí Pons, mestre de l’escola del poble, juntament amb els alellencs Joan Duran i Font i Josep Brutau i Giralt, aconsegueixen l’arrendament d’uns terrenys coneguts amb el nom de la Vinya d’en Moreu per poder-hi jugar partits de futbol.

Aquests terrenys, que es troben al costat de la carretera que va cap a Vallromanes, són els mateixos on actualment hi ha el camp Municipal de Futbol d’Alella. Des de ben aviat es van crear els primers equips de base, com ho demostra el fet que l’entitat disposés d’una plantilla infantil des de la data de la seva creació. Sens dubte, les categories inferiors han estat un dels puntals i una de les raons principals de l’existència de la nostra entitat.

El primer equip ha militat sempre en les categories regionals, bàsicament a Tercera Regional (actual Tercera Catalana), aconseguint l’ascens a Segona per primera vegada l’any 1967 i després l’any 1990. El juny del 1994 es va tocar fons caient a la ja desapareguda categoria d’aficionats, però el club aconseguiria refer-se ràpidament, tornant a ascendir el curs següent i obrint una etapa dorada a nivell esportiu, amb vuit ascensos seguits en les temporades que acabaven en any imparell.

El 2001, el Club de Futbol Alella assoliria la millor categoria de la seva llarga història: l’antiga Regional Preferent (actual Primera Catalana). Actualment prop de 250 nens i nenes somien en arribar algun dia a jugar amb el primer equip.

Junta directiva del club

PRESIDENT: DANIEL GIL (presidencia@cfalella.cat)

VICEPRESIDENT I TRESORER: ROGER MAS (sotspresidencia@cfalella.cat)

SECRETARI: BERNAT LÓPEZ (berni.lopez.campa@gmail.com)

VOCAL: JORDI IGNASI MAS

VOCAL: ENRIC FOGO

VOCAL: MARC HURTADO

Instal·lacions

El camp municipal d’esports va ser inaugurat el 8 de desembre del 1973. El juny del 1996 es va decidir atorgar el nom de Joaquim Cumellas a la instal·lació, en record de qui el 1973 va cedir els terrenys per poder-hi construir el camp.

El 8 de desembre del 2004 es va estrenar la gespa artificial que hi ha actualment. Les dimensions del terreny de joc són de 96x48 metres i es disposa de quatre porteries, dues a cada lateral, per poder-hi disputar partits de futbol 7.

Hi ha quatre vestidors per a jugadors/es i dos per a àrbitres. El camp compta amb una sala de cures perquè els fisioterapeutes puguin desenvolupar millor les seves tasques, una sala de juntes i un lavabo adaptat.

Segurament és un dels pocs camps on està prohibit fumar en totes les instal·lacions, inclosa la graderíaEl 2019 s’ha executat un procés de remodelació total de la instal·lació: gespa, zona de despatxos i bar nous.